ساب دامنه که در ایران با نام زیر دامنه نیز شناخته میشود، در واقع یک پیشوند اضافه شده به دامنه شماست. حتماً تا به حال یک ساب دامین را مشاهده کردهاید، اما تا به حال به آن توجه نکرده بودید. ساب دامین به مدیران وب سایت ها کمک میکند که بتوانند بازدیدکنندگان خود را به آن جهتی که دوست دارند راهنمایی کنند. برای مثال می توانند با ایجاد یک ساب دامنه کاربر را به صفحات اجتماعی خود، راهنمایی کنند.
ممکن است شما نیز مانند خیلی از افراد ساب دامین را با دامنه اصلی سایت، اشتباه بگیرید. اما اینطور نیست. این دو مفهوم کاملاً متمایز و جدا از همند. اما وجه تمایز چیست؟ ساب دامنه بخشی از وبسایت است که می خواهیم آن را با یک هویت و محتوای منحصر به فرد، به کاربر خود نمایش دهیم. اما دامنه اصلی سایت، کاربر را به صفحه اصلی سایت راهنمایی میکند. ایجاد یک ساب دامنه کاملا رایگان است اما استفاده از خدمات دامنه معمولاً با هزینه همراه است.
کاربردهای ساب دامین
استفاده از ساب دامین علاوه بر رایگان بودن، مزایای دیگری نیز دارد. ساب دامینها میتوانند از نظر سئو برای شما مفید باشند، چرا که به شما اجازه میدهند کلمه کلیدی خود را در آدرس سایت، جای دهید. جالب است بدانید زیر دامنهها میتوانند آدرس IP مختص به خود را داشته باشند. انگار شما دو سایت متفاوت و مجزا دارید. شما حتی میتوانید زیردامنه خود را بر روی یک هاست جدید مدیریت کنید. اما سوال دیگر اینکه هدف استفاده از زیر دامنه ها چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بفهمید.
شما میتوانید برای ایجاد یک سایت چند زبانه به بهترین شکل از ساب دامین بهره ببرید. میتوانید در سایت خود یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید. اخیرا الگوریتمهای گوگل برای سایتهایی که از ساب دامین استفاده میکنند ارزش مثبتی قائل میشود. بنابراین همانطور که گفتیم شما میتوانید با قرار دادن کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، یک ارزش سئویی برای خودتان ایجاد کنید
یکی دیگر از کاربردهای زیردامنهه این است که میتوانید با ایجاد آن، یک سایت واکنش گرا داشته باشید. البته این مزیت برای کسانی مفید است که سایت قدیم دارند و ایجاد تغییر در کدنویسی سایتها برایشان سخت است.
درباره این سایت